Jak prowadzić sklep internetowy?

Założenie sklepu internetowego samo w sobie nie jest trudne. Wystarczy skorzystać z jednej z platform sklepów internetowych np. Sky Shop. Do tego potrzebna będzie działalność gospodarcza, pomysł na atrakcyjny asortyment, założenie sklepu i wybranie do niego odpowiedniej szaty graficznej.

Produkty do sprzedaży są już opisane, nasz sklep internetowy jest otwarty, ale zamówień jakoś nie ma.
I pojawia się pytanie: co zrobiliśmy nie tak?

W sklepach tradycyjnych mamy większą możliwość oddziaływania na potencjalnych Klientów. Atrakcyjne zaprezentowanie oferowanych produktów, odpowiednie oświetlenie, miła obsługa, relaksująca muzyka – wszystko to pomaga skłonić Klientów do zakupów w naszym sklepie.

W biznesie e-commerce zadanie mamy nieco trudniejsze. Dla Klienta nasze produkty to tylko zdjęcia, bez żadnego przekazu emocjonalnego. Dlatego tak istotne jest zrobienie profesjonalnych zdjęć artykułom, które sprzedajemy. Nic tak nie zniechęca do zakupu, jak niechlujne i w złej jakości zdjęcie.
Drugą istotną kwestią na jaką należy zwrócić uwagę, są opisy produktów, które oferujemy. Opisy napisane na przysłowiowym ”kolanie”, nie zachęcające do zakupu, pozbawione ekspresji i bez używania języka korzyści lub odwrotnie – nadmiernie go wychwalające, zamiast zachęcić do zakupu, tylko odstraszą Klienta.

One comment
  1. Sklep internetowy jest świetnym biznesem, przy rosnącej popularności zakupów on-line. Trzeba jednak pamiętać, że potrzeba dużego zaangażowania, żeby odnieść sukces i utrzymać się na rynku. Na samym początku gdy założyłam swój e-sklep pracowałam po kilkanaście godzin dziennie, aby mieć pewność że wszystko jest załatwione. Gdy po kilku miesiącach zdecydowałam się podjąć ekspansji mojego sklepu za granicę, skorzystałam z usług profesjonalnej firmy, aby mieć pewność że nie popełnię sama żadnego błędu i wszystko przebiegnie pomyślnie i tak się stało. Czasami jednak warto zaufać profesjonalistom:)

Leave a Reply to Sonia Cancel Reply

Required fields are marked *. Your email address will not be published.