W Internecie powstaje coraz więcej różnego rodzaju stron, sklepów on-line i serwisów internetowych. Wśród tej masy, ciężko jest się wybić i uzyskać wysoką pozycję, warto więc skorzystać z możliwości, jakie oferuje Google.
Kampanie Google AdWords, czym tak naprawdę są?
Jest to specjalna kampania linków sponsorowanych, są umieszczane na szczytach wyszukiwań w wyszukiwarce, po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych. Aby reklama się tam znalazła, należy skonfigurować kampanie w programie Google AdWords oraz spełnić warunki wyświetlania reklam. Najważniejsze rzeczy brane pod uwagę aby nasze reklamy się wyświetlały, to jakość naszej kampanii AdWords oraz cena za kliknięcie którą sami ustalamy.
Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla każdego sklepu, który chce się wybić i zdobyć nowych klientów. Korzystanie z tego typu reklam pozwoli na trafienie do danej grupy docelowej, która poszukuje konkretnie określonych produktów.
Dobrze przeprowadzona kampania Google AdWords dla sklepu internetowego, może zwielokrotnić ruch na stronie, a także obroty. Plusem tej reklamy jest to, że jeśli jest ona dobrze napisana, ściągnie ona do siebie tylko zdecydowanych klientów, którzy po prostu poszukują miejsca, w którym można konkretnego zakupu dokonać.
Kto może przeprowadzić kampanie AdWords?
Praktycznie każdy, kto ma stronę internetową, a także konto i e-mail w Google. Wykorzystuje się do tego specjalną zakładkę stworzoną przez Google, gdzie określa się wszystkie ważne cechy tej reklamy. Wśród takich cech znajdziemy dane słowa kluczowe, tytuł, opis, wykluczenia, grupę docelową i tak dalej.
Reklama w Google, jeśli tylko zostanie dobrze skonfigurowana, można oczekiwać pozytywnych efektów w większości branż e-commerce. Stosunek kosztów do przychodów (ROI) jest różny w każdej z branż. Zależy on także mocno od jakości naszego sklepu internetowego i oferty produktowej.
Komu warto powierzyć przeprowadzenie kampanii AdWords?
Pomimo, że każdy może skonfigurować kampanie AdWords dla swojego sklepu to najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług firmy, która zajmuje się tym już od jakiegoś czasu i jest w stanie udowodnić skuteczność swoich działań. Google posiada specjalne certyfikaty dla specjalistów obsługujących kampanie AdWords, udając się do specjalisty warto o to zapytać. Jeśli skorzystamy z usług kogoś posiadającego status partnera Google to możemy również liczyć na kod promocyjny na początku współpracy dzięki któremu możemy otrzymać do 600 zł na reklamy.