Prowadzenie biznesu e-commerce to nie tylko oferowanie do sprzedaży określonych towarów czy usług. Aby nasz biznes odniósł sukces warto zastanowić się nad prowadzeniem bloga firmowego.
Prowadzenie bloga firmowego to przez wiele firm niedocenione narzędzie reklamy.
Przy stosunkowo niewielkich kosztach, możemy powoli i konsekwentnie budować świadomość marki, a odpowiadając na komentarze wchodzić w relacje z potencjalnymi Klientami, inspirować, uczyć czy też doradzać.
Zamieszczając regularnie wpisy na blogu, atrakcyjne grafiki, ciekawe artykuły angażujemy czytelników, wywołujemy pozytywne skojarzenia na temat marki, staje się ona zapamiętana i rozpoznawalna.
Uważajmy jednak, aby nie zamieszczać zbyt wielu postów, nie spamować. Treści nie przedstawiające żadnej merytorycznej wartości również nie zapewnią nam wielu czytelników i potencjalnych Klientów. Nie kopiujmy treści z innych stron – chyba, że ze wskazaniem źródła. Starajmy się nie zamieszczać zbyt wielu artykułów sponsorowanych i absolutnie zawsze odpowiadajmy na pytania czytelników.
Prowadzenie bloga firmowego bywa czasochłonne, a przygotowanie grafik czy ciekawych treści wymaga sporych pokładów kreatywności Jednak korzyści płynące z jego prowadzenia są nie do przeceniania.